Helgen bara springer iväg...

Då var det måndag igen och ännu en dag på kontoret...
Känns väldigt segt, men det får väll gå... Är redan trött, det var segt att bara komma upp...
Somnade vid halv ett inatt tror jag och sov som en stock hela natten... Så vi försov oss lite, jag gick upp i tid o duscha, men erik kom inte upp så jag la mig igen efter duschen för att bara dra mig, men vi vilade gott ett tag till :)
Erik o jag samkörde idag, så hoppas han slutar i tid så jag slipper vänta.
Vi ska samköra imorgon med, han börjar tidigare, men jag lämnar han på jobbet o sen kör jag o tränar...

Igår var det inte alls sån värme som i lördags, riktigt blåsigt o kallt var de...
Men vi var ute ändå, vi var o hjälpte till vid Eriks systers hus som håller på att renoveras.
Det var helt oki, mycket spring bara, men då höll man iaf värmen...

Efter lunch körde jag till Markaryd, skulle se syrrans gympauppvisning.
Richard o Amanda kom med dit samtidigt... Det var trevligt att sitta o titta på.
Tilda var duktig, synd bara att hon blir nervös... Så är det, det går inte styra. Men hon är jätte duktig, kul att se...

Kom hem på eftermiddan igen och började laga mat och fixa i köket, trodde det skulle bli en lagom lugnt söndag...
Men så fel jag kunde ha. Det var så att vi fick erbjudande att hämta möbler i malmö om vi ville ha och behövde, fick se bilderna på nätet men det var inget som lockade direkt. Men det skulle bara kosta oss körningen dit o hem. Vid fem fick vi reda på att vi var tvugna att hämta dom redan på kvällen. Så det blev smått panik at få klart maten, slänga i sig den och hämta släp och köra.
Så vid 20.00 var vi i Malmö för att titta på möblerna och där var inget som föll mig direkt i smaken. En lampa som var riktigt snygg fanns där, en stor som vi ska ha i vardagsrummet. Sen var där ett finmöblemang som jag inte tyckte direkt om men som eriks föräldrar ville ha. Så vi dilade lite med dom, och byta till oss deras finmöblemang som jag tycker bättre om. En soffa, ett bord och två stolar i äldre stil, men ljus klädsel och små blommor. Ska ha den i vårt lilla allrum tillsammans med en bar som vi ska försöka bygga med hjälp av pappa i lite äldre stil...
Det blir nog bra. Sen var där ett vanligt tråkigt matmöblemang som vi skulle haft som jag absolut inte ville ha. Men jag funderade ute n lösning för att slippa iaf bordet, stolarna var helt oki, inte fina men oki...
Vi har ju inga köksstolar så jag tyckte vi skulle klä om dom med nått häftigt tyg som passar till vårt blåa kök så kan vi ha dom till mammas köksbord. Det blir nog så, för en gång skull fick jag den viljan igenom hoppas jag...
Men vi tog och packade ut alla möble ri släpen och var klara med de vid ca:21.30 och Erik var tvungen att få kaffe i sig för att orka köra hem, så vi körde till några kompisar till familjen och tog en snabb kopp, så 24.00 var vi hemma inatt...

Längtar tills vi ska flytta in, det är så man räknar dagarna och bläddrar i almanackan :)

Fick ett jätte gulligt sms i helgen på tal om ngenting från Holland. Blev jätte glad, men har inte fått nått nytt svar.
Så en fråga till er mina sötnosar, var det ett skämt eller på riktigt... Älskar er i vilket fall som, men bara så jag vet :)

Kommentarer
Postat av: Bea

Det var inget skämt. Jag är grymt sugen på finskorpor hehe! Har letat i affärerna men hittar inga här nere :)

2009-04-06 @ 09:28:11
URL: http://trixietrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0