Min första motercykeltur avklarad

Igår när jag kom från jobbet började jag förbereda för kvällsmaten. Skulle försöka mig på nått nytt recept som jag hittat.
Någon Kyckling Wok med nudlar, väldigt enkel att laga. Den smakade inte alls som jag tänkt mig, vet inte om jag tyckte om den eller inte. Där blev nån konstig eftersmak, kan vara fisk såsen som man skulle ha i... Men den gick helt klart att äta, blev mycket över så tog med mig till jobbet igår. Men innan jag la de i burkar så hälde jag på lite mer sweet chili för att få rätt smak, tror dock det blev lite mycke, men men... Man måste exprementera för att lära sig...

På kvällen skulle Erik och jag ha scouterna och han kom med den lysande idéen att vi skulle köra motercykel. Jag körde ju omkull med krossen för ett år sedan och skada mig en hel del och har fortfarande skadan kvar i foten. Så jag har blivit avskräckt från både cross och motercykel. Erik har bearbetat min rädsla nu sedan augusti förra året då han köpte motercykeln och jag har inte vågat. Har skyllt på allt, men igår fanns där även kläder jag kunde låna för att provåka, jag trodde jag skulle dö, var livrädd... Vet inte hur många gånger jag sa till honom att köra sakta. Det är en sån där sporthoj som man måste ligga ner med i kurvorna, vilket är lite obehagligt... Men jag lär mig väll. Vägen hem kändes lite bättre men jag sitter fel på den, jag kasar fram och får ont i ryggen, men småsträckor funkar de.
Så idag är Erik och köper kläder till mig...

Då var det tisdag och tid för morgonträning, vi gick upp och erik körde motercykel till jobbet för jag ska till optikern i eftermidda och han hinner nog inte sluta tills dess. Men fick köra inom hans jobb med hans jobbejacka. Kom då på att jag inte fått med mig mina nyklar och taggen till gymmet. Jäkla skit tänkte jag, så klantigt... Men jag chansade på att köra dit och hoppades att nån var där, men de var helt tomt. Så jag väntade i bilen i hopp om att någon mer tänkt tanken att träna vid sju en tisdags morgon...

5 min satt jag i bilen sen kom min räddning :) Jag öppnade dörren och sa "Ska du med träna idag? Då kan jag gå in med dig. Jag har glömt mina nyklar"

"Ja,de e klart du kan, jag glömmer med mina ibland, det är sånt som händer" ; sa han tillbaka och småskratta...

Ibland har man tur, eller vet inte vad jag ska kalla de... Så det var bara att gå in och byta om och köra en någerlunda snabbt mag-pass... Kör mage, två benövningar och en arm. Magen är viktigast i sommar...

Så hela passet var jag rätt nöjd av tillvaron och musik fick jag att träna till. Efter halva tiden går han ut och ändrar musik till lugn mysmusik iform av olika balader eller nått... Just när jag skulle börja kämpa med mina sit-ups på boll :P
Men det gick bra att träna idag och Bea jag koncentrera mig faktiskt på att kämpa med min mage :P

Nu sitte rjag på jobbet,snart frukostrast. Slutar vid fyra idag, ska till Optikern i stan och se om min migrän har med ögonen att göra. Sen ska jag hem till May och ikväll ska vi ha sminkparty, det ska bli trevligt...
Sen är det nog tid för mig att bege mig hem och krypa ner under täcket...


Kommentarer
Postat av: Bea

Du är så duktig snäckan :) Tur att det var någon annan som också skulle träna, så du kunde få komma in :) Saknar dej!

2009-04-28 @ 09:11:02
URL: http://trixietrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0