Solen skiner

Idag skiner solen och jag känner mig pigg för en gångs skull...
Det blir nog varmt och gott idag...

Igår var jag och förberede inför outleten på eftermiddagen. Det var riktigt kul,synd jag inte viste att de behövdes innan på dagen... Men men, den studen jag var där var skoj. Ska fixa med de idag också :)
Sen får vi i personalen gå där och handla redan idag :) Kan bli farligt...

Igår var vi inte hemma från jobben förän 18.00, då hade jag förstås hunnit med systemet en runda med...
Sen åkte vi på kalas. Fick dock åka därifrån för att åka hem o dra ut ett lamm som lå fel...
Eriks bror ringde och sa att nån fick komma hem o de blev jag.
Den stackaren låg helt fel och hade legat där för länge efter att första lammet kommit ut.
Det tog långt tid och jag hade nästan gett upp för att klara de själv. Men jag tog mig i kragen och samlade mig och tänkte detta klarar jag. Fick äntligen huvudet rätt och kunde få ut de,efter att jag och tackan kämpat i 20 min.
Lammet var jätte stort och tyvär var det dött. Jag försökte rista i de och sticka fingrar i halsen på de och blåsa upp och ge hjärtmasage men inget hjälpte. Stackars liten (liten och liten), men jag gjorde ändå en god gärning åt tackan.
Men hade jag varit där ute innan vi kört hade de kankse klarat sig, men de vet man ju aldrig...

Idag blir det mest att förberda outleten och sen gå på den. Sen ska jag köpa present till min bror och hämta erik på jobbet. Sen ska jag köra hem honom och sen ska jag till mamma. Ska va där ikväll, sen ska jag till erik imorgon och sen på outleten. Sen ska vi till mamma på kalas på söndag...

Hoppas det blir en fortsatt solig och varm dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0