Vilken jävla resa, så jäkla skoj!

Igår kväll kom jag hem efter en fyra dagars resa med KY-eleverna + lärare...
Den har varit så otroligt rolig så jag kan knppt förklara allt...

Allt började i måndags kl.06.30 då bussen avgick från Osby.
Det var en trevlig färd ner mot Tyskland. Vi stannade i Hannover för att plocka upp Bea och Anna...
Vilket kramkalas blev så glad och tårögd. Det tog ett tag innan vi hitta dom,men jag fick syn på dom och bara sprang :)
Sedan åkte vi vidare till Wollfelbuttel för att inta våra rum på vandrarhemmet. Det var ett fint vandrarhem och vi var helt själva där, gött... En nackdel fanns, ingen toalett,dusch och spegel på rummet. Det fanns bara en allmän... Men det funkade. Speciellt om man gick upp och duschade kl.06 på morgonen och inte var nykter :)

Kvällen fortsatte med lite mat på vandrarhemmet, Käsesuppe, den var faktiskt helt oki. Men sen fick vi upp på rummet för att fylla på sprittarmen, får vara försiktiga så vi inte torkade ut!
Kvällen var skit rolig och vi tog även en tripp till köpcentet för att köpa dricka, den delen lyckades vi bra med.
Själv drack jag bananlikör (sololja) och cool up, det var riktigt gott...
Det blev fullt ös hela kvällen och natten. Bea, Anna och jag stack med några från KY1 ut på en bar och tog en öl på måndagkvällen, det var trevligt. Sen gick vi hem för att lägga oss...

TIsdag morgon var det bara att asa sig upp när klockan ringde, nykter var jag inte, men jag tog mig in för att ta en dusch... Sen gick vi på Hannovermässan... Inget som imponerade på mig direkt, förutom att den var otrologt stor. Så vi gick en runda sen åt vi goda baguetter, gick lite till sen tog vi o drack lite öl/vin, satt ute i solen,det var helt underbart varmt... Man började ju nyktra till så fick ju åtgärda de problemet...
När vi kom tillbaka gick vi och handlade lite mer dricka och sen satte vi oss ute i trädgården och njöt av vår dricka och solen...
Senare på kvällen gick vi tjejer i KY2 till en restaurang och åt Italienskt, har nog inte skrattat så under en måltid som vi gjorde då... Men vi blev nog rätt populära, eller???
Senare på kvällen begav Bea och jag oss ut på nytt med några från KY1 för att ta en öl, vi skulle gå tillbaka och vid halv två var vi nästan framme vid vandrarhemmet för att lägga oss, då vi mötte killarna från KY1 och svårflörtade som vi var vände vi och gick ut på nytt... Vi kom till en ny bar för att ta en ny öl. Halv tre kom vi tillbaka för att sova. Vi var nog inte helt tysta inte enligt Per (lärare) iallafall. Han kom in när vi alla stod på samma toalett, eller ja alla stod utom jag som låg och krälade på golvet,inte så poppis men men,,, När denna bravad var över skulle Bea duscha och jag stod vakt... Sen gick vi o la oss, vid tre tror jag.

Kl.06 vakna jag igen gick upp på toa lite vingligt efter 3h sömn och la mig en stund till för att vid sju gå upp och duscha,trodde jag skulle flyga ut från duschen... Sen var vi på studiebesök på VW, det var väll oki,men segt...
Sen var vi på nån yrkesskola och sen på en lite guidead tur i stan, sen shoppade vi lite och åkte tillbaka med bussen till vandrarhemmet. Kvällen fortsatte som alla andra, en jäkla massa skratt och dricka... Vi begav oss till samma restaurang för en ny middag. Efter en lika rolig middag så blev vi bjödna på vars en shot, gott var det... FAst vi hade olika knep hur man skulle dricka den :) Maria och jag besökte sist toaletten och sa sedan hejdå till kyparen, chaio eller hur man nu säger!
Sedan tog en promenad som normalt tar 2min 10 minuter för oss :)
Kvällen blev lång och jag har ingen koll på när vi la oss... Evelina och jag var på kalas :P
Sista morgonen var inte lika rolig, man mår väll som man förtjänar :)
Resan var seg men den gick bra. Lämnade Anna o Bea i Hannover och hade kramkalas men ännu fler tårar i ögonen...
Resan avslutades med en shoppingtur på Calles,gott...

En underbar resa med många minnen, bilder kommer ni kunna se på facebook...
Minnesvärda stunder:
*Billy boy och förklaring på tyska
*Pasata bolognes utan bolognes
*Berit
*Ärternas positionering i lasagnen
*I belive I´m a hammarhaj
*Sololja
*Toalettbesöket
*Pokerface
* Jag använder ju Dove 24 timmars
.......och mycket mer, uppdaterar när jag kommer på efterhand!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0