Helgen

I fredags tog Selma och jag en sväng i affärerna nere i byn efter jobbet.
Jag inhandlade min sista julklapp.
Vi hade en riktigt mysig eftermidda...

Väl hemma så plcokade jag undan och förberedde middag för kvällen.
Vi skulle få Oscar och Per på besök. Vi hade en trevlig kväll framför tv:n och sen vid 21 så körde vi till Eriks föräldrar och förberede stenugnsbakat bröd som vi skulle göra på lördag.
Vi höll på att knåda deg till 23.30 sen körde vi hem och kollade på film.
01.30 vaknade jag och då låg alla i soffan och sov...

I lördags så hade vi en lugn morgon och en underbar frukost.
När vi ätit och gjort vid oss körde vi till Eriks föräldrar igen för att fortsätta med baket.
Det tog hela förmiddagen och eftermiddagen att få in bröd och vetebröd i ugnen och grädda och äta våfflor.
Men det var en myisg dag och mums med våfflor...
När vi var klara och bröden låg i stenugnen så bakade eriks mamma och jag lite till.
Vi förflyttade oss in i köket och bakade småkakor till jul.
Det blev lyckat och gott, men vi får vänta att äta dom till juldagen.

I söndags så åkte jag till pappa efter att vi hade haft en lugn och skön morgon hemma.
Så mysigt att bara vara hemma hos pappa och umgås med honom och min bror.
Efter en stund så hade pappa ritat klart min blivande tatuering.
Så det var bara att hoppa upp på bänken och ta djupa andetag.
Igår gjorde jag min andra tatuering och den gjordes av min underbara pappa.
Det är en liten skyddsängel och en ros. Den skickar en tanke till dig min lilla morfar...
Ska lägga upp en bild på den sen!

Efter mitt besök hos pappa så körde jag hem till mamma och fikade och umgicks lite.
Det var med mycket trevligt. Jag hade en riktig mysdag...
Sen körde jag och handlade lite för att göra varma mackor till kvällen.
Jag åt lagad mat hos mamma och erik hos sina föräldrar. Så varma mackor blev perfekt...
Sen plockade jag lite där hemma och titta lite tv innan jag förberedde kvällsmat.
Sen kom Erik hem och vi åt och kollade på film innan vi somnade...

En underbar helg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0