Julen har paserat

Jaha,då var julen förbi. Men den blev vit :)
Tråkigt men sant... Jag har haft en mysig och intensiv julhelg därför min dåliga uppdatering.
Det hela började den 23:e...

23:e Lillejul
Det hela började med sovmorgon och god julfrukost.
Jag hade varit duktig och handlat lite extra julmat...
Efter en mysig frukost framför tv:n så städade vi och plockade undan i hela huset.
Efter några timmar hade vi riktigt julfint.
Vid 14 körde vi till Eriks gamla dagmamma på fika, en tradition på lillejul.
Massa goda kakor blir de.
På kvällen när vi kom hem så kom pappa och min bror för att fira jul med oss.
Vi åt gott och hade en mysig kväll. Vi lagade Älgstek och hasselbackspotatis...
Efter vi öppnat julklappar så spelade vi wii och åt från gottebordet.
En mysig och lyckad Lillejul...

24:e Julafton
Julaftons morgon började med en sovmorgon och mysfrukost i soffan.
Vi hade en egen liten julklappsutdelning, mysigt...
Där efter så slog vi in de sista julklapparna.
Jag bakade tre mjuka kakor som skulle med till juldagen.
Vid halv tre så körde vi till Eriks föräldrar för att titta på Kalle Anka och smakade på gottebordet.

-------------------
Mer uppdatering kommer senare.
Sitter just nu på jobbet med feber och orkar verkligen ingeting.
Detta inlägg har redan tagit tre timmar.
Jag kör hem istället, eller hämtar min syster och sen hem...

Ha de så bra så återkommer jag!!!
------------------------------------------

Då gör jag ett nytt försök till uppdatering två dagar senare!
Jag mår nu bättre och börjar friskna till efter att ha legat i två dagar.
Ska försöka börja äta med bara så blir de bra...

Jag fortsätter min uppdatering från Julafton tills Nu!!!

24:e Julafton
Efter Kalle Anka och hans vänner så körde vi till kyrkan på julbön.
Det var avslappnande och fint.
Därefter körde vi hem till Eriks mormor och morfar där vi skulle fira jul med övriga släkten.
Vi åt gott och hade trevligt och delade ut julklappar.
Där imellan hann jag med att tomta hos grannen, kul :)
Det var en trevlig julafton med fina paket och god mat...

25:e Juldagen
Juldagsmorgon kunde vi bara inte låta bli att spela lite wii.
Jag fick Mario bros av erik i julklapp, skit kul va de.
Jag fick även baka den sista mjuka kakan som skulle med till julfikan.
Vi åt sen frukost och gjorde sedan vid oss för dagens julfirande.
Vi lunch körde vi till eriks föräldrar och firade eriks mamma som fyllde år.
Där efter begav vi hos till Hässleholm där vi skulle fira jul hos min moster med hela tjocka släkten.
Som vanligt på juldagen så är de full rulle på alla barnen, god mat, många julklappar och julstämningen är på topp.
Det ända som saknades i år var en sprallig gubbe, morfar du saknades!!!
Det blev jul ändå och vi började det hela med fika *mums*
Sen kom tomten och det blev julkappsutdelning.
Detta är verkligen barnens tidpunkt. Men glittrande ögon hämtar dom sina paket med spänning.
Min minsta och otroligt söta kusin Clara, 1 ½år slutade som tomtenisse, hon är så go. Hon sprang och delade ut alla paket med ett léende. Hon var lika glad för att få dela ut som för att få behålla dom själv. Så söt är hon!!!
Jag älskar verkligen juldagen med alla mysiga barn som bara springer omkring i sina egna små världar. Jag älskar att ha stor släkt.
Efter tomten hade varit där så förberedes julmaten och sen åt vi tills vi blev helt proppmätta, det är ju bara så gott...
Lite senare på kvällen var det dax för de vuxna att leka lite och få julklappar. Vi spelade om våra julklappar.
Alla hade köpt två julklappar var för ca.25kr och dessa spelade vi om med tärning! Det var verkligen skit kul och vi blev alla som små barn på nytt. Detta kommer vi göra om nästa år. När väl tiden gick ut och spelet var slut så hade jag lyckats få 5 julklappr, inte illa...
Sen blev det gottebord och allmänt trevlig fortsättning på kvällen.
Amanda, min syster, följde med oss hem och sov hos oss.
Väl hemma kunde vi bara inte låta bli att spela lite mario innan sängen kallade :)

26.e Annandagen
Då började mellandagsrean. Vi sov länge och hade en mysig morgon framför tv:n.
Vi fastnade framför en så bra film, Eloise hette den. Så söt!
Men vi fick göra vid oss och stänga av tv:n om vi skulle hinna in på mellandagsrean något.
Vi körde in till Hässleholm och gick lite i butiker, men oj vad folk där kan vara.
Det var snabba runder in i butikerna då köerna både till provrum och kassor var enorma.
Men vi hittade iallafall skjortor till Erik på dressman och klädkoden till nyår är löst.
Vi har ju guld och silver tema så vi måste ju följa de på ett eller annat vis.
Men vi löste de på ett vis, det är huvudsaken.
Efter springande i stan så avslutade vi med lunch på Grafitti *mums*
Jag bara älskar deras varma baguetter...
Efter vår lite sena lunch begav vi oss till elgiganten och onoff för att införskaffa en ny tv till bar-rummet.
Det slutade med en lång kö på onoff, amanda och jag passade på att springa in på maxi en runda och handla glögg. Till slut blev de vår tur med tv:n och vi kunde köra hem.
Kl.17 kom mamma och resten av familjen och sen även farmor och farfar.
Vi fikade och hade trevligt. Lite julklappsutdelning även idag :)
Senare på kvällen drack vi glögg och åt choklad.
Denna kvällen slutade även den med lite wii :)

27:e
Då var de en helt vanlig söndag igen!
Vi hjälpte eriks syster med hennes renovering av hus.
Jag körde därifrån strax efter lunch för att hämta min lilla skatt.
Vi skulle på bio :) Vi gick och såg Alvin och Gänget 2. Den var jätte rolig...
Det var lång kö, men vi fick platser och köpte oss lite godis.
Sen körde vi hem till moster och jag stannade där en liten runda innan det var dax att köra hem.
Innan jag lämnade stan så blev det en storhandling på Maxi, då menar jag storhandling.
Lika bra att handla för nyår och så blev de :) Efter att ha sprungit fram och tillbaka på MAxi och kundvagen var full så gick jag till kassan, trött och varm :) Men så skönt att ha de klart...
Sen hämtade jag eriks hos hans föräldrar och sen körde vi hem.
Jag tog en dusch innan jag lagade middag, dock bara till mig själv då erik blivit sjuk.
En hemma kväll på soffan!!!

28:e
Då var det dax för jobb igen *suck*
Ingen höjdare vill jag säga, men snart är det ett nytt år med  nya tag och utmaningar...
Dagen började som vanligt men framåt lunch så hade även jag blivit sjuk.
Jag mådde illa, hade ont i huvudet och feber.
Jag försökte kämpa mig igenom dagen, men jag fick ingenting gjort.
Så halv fyra körde jag hem.
Sen hämtade jag min syster, matilda, och sen hade vi en lugn kväll hemma.
En mysig syster kväll...
Erik kom hem senare!
Efter lite wii och film så gick vi och la oss.
Men oj så dåligt jag sov, feber och ont i magen...

29:e
Jag hade redan tagit semester, men annars hade jag ändå fått va hemma p.g.a sjukdom.
Jag sombade 03.30 och vaknade 05.30 och fick sen ligga på soffan och försöka lugna min mage.
Vi skulle till kristianstad och shoppa innan vi skulle bowla och äta med resten av familjen och farmor och farfar.'Vi körde inte in förän vi 13 då jag blivit lite piggare. Men vi hade en mysig förmidda hemma istället.
Vi hann springa lite i affärer och sen möttes vi alla upp vid bowlinghallen.
Vi spelade bowling och hade trevligt. Jag klarade mig rätt bra...
Sen körde vi till en restaurang och åt någon typ av mongolisk buffé.
Jag hade inte riktigt aptit men några bitar av varje fick jag ner :)
Sen körde vi hem och stannade till i Broby för att rasta farmor och farfars lilla tax...

30:e
Jaha,då var jag entligen ikapp med uppdatering, nu har ni haft o läsa ett tag iaf.
Nu sitter jag i soffan och ska försöka få något gjort.
Jag gick upp vid 9 när erik körde hemifrån, men somnade sittande som en stock i soffan och vaknade 11.
De behövde jag nog efter tre nätters dålig sömn.
Jag börjar piggna på på och friskna till. Fortfarande svårt att äta, men ska kämpa med de under dagen.
Idag ska jag städa och förbereda för morgondagens fest.
Imorgon blir de en glittrande nyårsfest hos oss med underbara vänner.

Ha de så bra och Gott Nytt år om vi inte hörs innan!!!
Kramisar


Kommentarer
Postat av: Anna

Krya på dig <3

2009-12-28 @ 15:31:55
URL: http://annaosby.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag älskar dig också! ♥

2009-12-30 @ 23:35:16
URL: http://hallonblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0