Segt

Sitter här på jobbet och gnuggar mig i ögonen.
Det är rätt segt att sitta här och titta på klockan
och veta att det är en timme kvar på arbetsdagen.
Tänk vad mycke annat vettigt man kunde gjort om dagarna istället för att sitta och kämpa sig igenom dag efter dag på jobbet. Men men det är så det är här i livet. Den där vuxenvärlden har även sina nackdelar.

Igår lagade jag kycklingrullar till kvällsmat, det blev riktigt gott och mäktigt.
Efter att vi suttit en stund i soffan bestämde vi oss för att ta en promenad.
Vi gick slingan runt sjön och promenerad rask takt i en timme, riktigt skönt var de.
Sen varvade vi ner en halvtimme i soffan innan kudden kallade.

Idag var jag uppe tidigt då Erik kom på att han försovit sig när min klocka ringde.
Så jag gick med upp då och hade en lugn morgon. Hann till och med ligga och somna till på soffan och se lite av julkalendern :)

Ikväll får vi se vad jag kommer på för middag. Får väl leta upp nått i frysen :)
Vi ska bli duktigare på att skriva matlista, gjorde de innan och de funkade bra.
Man är helt enkelt för lat...
Får se kanske blir de en promenad ikväll med, vem vet?
Det är både skönt och hälsosamt :)

Trevlig kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0