Haft en riktig myshelg!

I fredags var jag ledig, de behövdes verkligen efter en sån vecka...
På morgonen städa jag undan lite och tvättade, sen kom eriks syster och hälsade på.
Det var ett helt underbart väder... Vi körde till strömsborg och handlade blommor. Jag älskar verkligen att handla blommor och plantera :) Handlade lite nya blommor till våra utekrukor och någon klängblomma till vårt döda plommonträd. När vi kom hem bytade jag om och sprang i bikiniöverdel och skjorts, så skönt var det, men inte på kvällen kan jag lova... Det var så varmt att man nästan inte kunde göra något så när vi planterat så la jag mig och läste lite, i solen... Trodde jag bränt magen så solade ryggen lite och sen rensade jag vår vildvuxna rabbatt... Trädgården blev jätte fin och jag blev jätte röd...
På kvällen körde erik och jag motercykel till Loshult för att sälja på den lilla marknaden för sista kvällen.
När vi kom hem var Oscar o Emelie där hemma så lagade vi tacos och hade en trevlig kväll.
Men oj vad jag bränt mig, aj aj aj... Hjälpte inte att smörja eller nått, kunde inte stöta emot något med ryggen...
Så var det hela helgen, har nog aldrig bränt mig så in i någon gång, helt blåsig på ryggen. Men så är det...

I lördags var det upp tidigt som gällde för att köra till Sibbhult och lasta hela lastbilen med möbler och flyttlådor.
Men det gick ju bra, visste ju att vi hade en mysig helg framför oss. Så det var bara att trotsa varme och tunga lyft.
Sen körde vi snabbt hemom och bytade om och duschade för att sedan köra till Vingåker, utanför Örebro...
På kvällen gick vi ut och åt, sen handlade vi lite på ICA för att ta med till hotellrummet. Så vi hade bara en underbart mysig kväll på hotellet, det var jätte skönt att bara va...
På söndagen var det upp, äta frukost köra och lasta av lastbilen. Det gick smidigt och vi var klara i bra tid. Vi gick på lite outlet och sen körde vi hemåt, stannade och åt lunch på mc donalds och sen stanna vi i Gränna och handlade polkagrisar*mums* Sen stannade vi och tog en fika på sen eftermiddagen...
Väl hemma lastade erik av bilen och jag lagade lite mat för en mysig kväll och så blev de...
Så en riktigt mysig och lyckad helg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att höra att resan gick så bra. Är ju några timmar på vägen ändå. Hoppas din bränna har lagt sig. Aldrig kul när det händer =/

2009-07-07 @ 19:30:18
URL: http://annaosby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0