Hästvedas årliga höjdpunkt är över!

Jaha, då dröjer det ytterligare ett år innan det är ös i Hästveda igen :)
För er som missat det så har vi haft marknad här i vår lilla metropol :) Det har varit jätte trevligt!!!

I tisdags hade vi myskväll med may och alex, riktigt trevligt att bara umgås och snacka.
Vi åt och drack gott och tog de lugnt. Avslutade kvällen med lite ostbricka framför tv:n...
På onsdagen sov vi länge, utan alex som fick jobba en runda, sen gick vi ner på marknaden...
Innan vi gick ner kom även pappa och bror min för att vara med under dagen och kvällen, vilket jag är jätte glad över.
Väl nere på marknaden blev det lite handlat. Vi gick sedan hem för att äta lite, grilla korv och fitera krocketter...
Sen åkte tyvär may, hon skulle till Kristianstad. Hoppas du hade de trevligt!

Kvällen flöt på med besök på marknaden, handla lite och så givetvis öl och cider. På kvällen beställde vi hem pizza och åt de innan vi begav oss ner på marknaden för tredje gången. Denna gången slutade det i öltältet... Kan ni tänka er, jag kom inte in för jag hade inte mitt körkort med mig. Inget man tänker på att plocka med sig när man har 100m att gå. 18 års gräns och alla var tvugna att visa lägg. Ingen under 18 fick komma in, inte änns i föräldrars sällskap, dåligt...
VAkterna stoppa mig och sa "Lilla vän, hur gamal är du?" "Men snälla, jag är snart 22", sa jag. Men de gick inte, som tur gick pappa bakom och kände vakten så pappa knuffa in mig lite smidigt. Så jag kunde inte gå ut från tältet på hela kvällen, inte förän vi skulle hem... Pappa och min bror körde hem vid halv tolv. Sen gick vi hem en timme senare, pojkarna var hungriga (alex, per o erik) så plockade fram lite ostbricka till dom innan vi gick och la oss...

Torsdagen var det dax för marknad igen :) Vi gick ner så vi kolla lite på djurmarknaden och sen gick vi en runda på den vanliga biten som vi bara gått tre vänder på dagen innan :) Vi gick ne rpå pizzerian och åt lunch och sedan mötte vi upp emelie och oscar och gick en luten runda med dom. Sen gick vi hem och tog lite eftermiddags fika innan alex körde hem...
Erik och jag satt oss lite framför datorn i soffan och somnade, shit vad trötta vi var...
Sen kom vi på vid halv åtta att vi var tvugna att hanlda smör. Vi körde och handlade och körde hem en lite runda till eriks mamma som va själv hemma. Plockade ihop eriks finservis bl.a. och åt lite lätt kvällsmat. Men klockan blev mycket och vi körde hem vi lite över tio.
När vi kom hem så vattnade vi i trädgården, ett måste varje kväll. Sen tänkte vi lägga oss och sova för att orka upp. Men då va vi helt plötsligt pigga, eller övertrötta... Kunde iaf inte somna så vi fick lägga oss och tända våra sänglampor och läsa. Men de hjälpte inte, men 23.40 bestämde vi oss för att ändå släcka och försöka sova...

Fredag=jobbedag *suck*
Vi var lagom trött när klockan ringde 04.30 idag. Vi kom inte upp förän 05.30, då vi slängde i oss lite frukost och gjorde vid oss och körde till jobbet vid 06.00...
Det har gått bra att jobba idag, har varit ute och byggt in sektioner i en butik, det har varit trevligt. Servetter och ljus, min favoritavdelning... Så det har varit en lugn dag på jobbet.

Nu sitter jag hemma i soffan och väntar på att det ska sluta regna, sen ska jag ut i trädgården. Måste vattna växthuset...
Håller även på att tvätt och hade även behövt dammsuga. Ikväll ska vi till Kristianstad med May och Alex, ut och äta, umgås och gå lite på stan...

Ser fram emot en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0