Kort jobbvecka!

Började jobbveckan igår med att gå upp 05.00 *suck* inte alls mysigt... Men gick upp och tog mig en dusch så vakna jag lite. Kl. 06.00 körde jag till Bjuv där jag skulle möta upp en säljare som jag skulle åka med under dagen. Det blev en trevlig och relativt lugn dag, men lång. Var tillbaka i Bjuv vid 16 men då har jag ju ändå ca. 1 timme och 15min hem...
Passade på att stanna till i Hyllinge och handla på Maxi, fattar inte att de kan vara så dyrt med mat, men men sånt är livet. Ska inte klaga, vi handlar inte så ofta. Vi är duktiga på att gradera oss med att köpa extrapris och kortvaror och slänga i frysen...

Hemma strax efter sex då jag hann städa av i köket och slänga in en maskin tvätt innan Erik kom hem och vi lagade mat. Skönt att få iordning lite, blev ju lämnat en del i fredags kväll och så har vi inte vatt hemma på hela helgen.
Maten blev väldigt enkel. Tacos över sen i fredags så tog och slängde ihop varma mackor av de, gott blev de...
Sen gick jag ut i trädgården och hälsade på min blommor, fick ju se hur de mådde efter helgen :) sen vattnade jag i växthuset och planterade ut lite fler tomatplantor och även två physalis jag fått av Beas kära mamma. Hoppas de växer och blir stora och goda :) Tomaterna börjar komma nu :) Planterade även Qlematisen som ska slingra runt de döda plommonträdet och två lavendel som ska skydda.

Kvällen blev lugn och vi la oss i tid, erik gick in och la sig lite före då jag var tvungen att få iväg ett mail.


Idag sitter jag på kontoret, rätt skönt att variera lite. Har skrivit ihop lite merförsäljning till Skolstarten som ska ut nästa vecka. Ska ju inte vara så mycket på kontoret nu i sommar så måste planera och förbereda en del...


Det åskar som bara den, regnet bara öser ner och det knallar så man tror byggnaden ska rasa. Vilket oväder kan jag lova... Hoppas bara att allt kommer nu så det blir fint resten av veckan. Får hålla tummarna!!!
Ska snart köra hem tänkte jag, sluta en timme tidigare tänkte jag. Hem och förbereda lite för resten av veckan. Blir fullt upp några dagar nu.
Både Erik och Jag har semester onsdag och torsdag, jätte skönt!!!

Ikväll kommer May och Alex, vi ska äta gott och umgås. De stannar över tills imorgon då de är marknadsdax. Alex ska jobba men han kommer igen på kvällen för att dricka öl. May ska dricka vin med mig ikväll för hon kan inte imorgon :)
Imorgonkväll kommer de väll fler folk, oscar o emelie tror jag (hoppas de), bea dyker ev. upp någon av dagarna en runda...
De blir v'll marknad och lite handlande sen öltältet på kvällen.
Torsdagen blir väll samma sak, marknad, god dagen efter mat och vila...

Ser verkligen fram emot att gå på marknad tycker de e så mysigt...
Vi springer kanske på varandra, vem vet!
Vet redan en del som ska införhandlas :)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0