Myskväll med mina småsystrar

Sitter nu i soffan med en syster på var sida... De kom hit vid tre tiden idag och ska stanna tills imorgon, jätte trevligt ska det bli, bara ha en myskväll och umgås... Vi gick till affären och handlade, sen har vi gjort hemma lagad pizza, riktigt gott... Sen har vi varit ute i trädgården och vattnat...
Nu sitter vi i soffan och har det trevligt. Blir väll en film ikväll och popcorn förstås, ett måste när syster och jag umgås en helg :) Sen blir det nog lite te när erik kommer hem. Han har varit hos en jobbarkompis ikväll...

Igår hade vi en riktigt trevlig kväll med may och alex i Kristianstad. Tack för en underbar kväll....
Vi började med att ta bussen till hässleholm där vi mötte upp may och alex för att ta tåget till Kristianstad.
Väl inne kom vi fram till att vi hade en påse med burkar som inte var så lägligt att springa runt med så det var bara att börja tömma :) Kyrkan kanske inte är rätt ställe att stå vid, men va gör man...
Sen blev det en liten matbit till slut och det var riktigt gott, hel nöjd. Dock var servitörern inte den smidigaste. Mitt vin på mays kläder och det han är rädd om är duken. Riktigt dåligt, men kvällen blev lyckad ändå, trots denna händelse... Tyckte synd om dig gumman.
Sen var det bara att fortsätta tömma påsen och de lyckades vi bra med för att sen gå in i öltältet. Där spelade smens baklomma (ingen aning om stavningen) vet knappt vilka de är... Men de gick att lyssna på, förstås med en cider i handen :P


Sista gången may och jag var utanför på toa och skulle in igen (kanske fjärde gången) frågade vakten om han fick känna på min handväska (fick ej ha alkohol med in,vilket vi visste). "Jaja, klart du får" sa jag (helt säker om att den var tom...
"Vad är detta" sa han. "Öppna du och kolla, det är lugnt" var min kommentar och de gjorde han och tog upp en ölburk som var väl inlindad i min tröja. Snacka om att jag var förvånad. "Nämen oj, vad var det. Ta du den, jag dricker ändå inte öl" blev min kommentar. Så han tog den och jag kunde fortsätta... Men snacka om att jag var förvånad, för jag var ju verkligen säker på att där var tomt, men men...

Sen blev det natta mat och sen åkte vi med eriks bror hem, med första anhalt hässleholm och sedan viaduktsgatan... Jag somnade innan vi lämnade Kristianstad, medans de andra åt hamburgare (jag hade ätit pölse innan) Sen vaknade jag till i Hässleholm och tänkte va social med eriks bror vilket varade i 5min och jag minns ej vad jag sa. Men innan vi lämnade stan hade jag somnat igen...

Idag har vi varit ute i skogen innan mina systar kom, riktigt skönt faktiskt. Känner mig duktig och nyttig...

Nej,nu ska vi fortsätta vår myskväll, ska spela lite kort nu och plocka fram lite gott...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0