Regnet bara öser ner!

Ja, det är väll detta som kallas svensk sommar!
Först är de sol, sen blir de kvavt o molningt, sen sol och sen regn...
Här hade vi planerat att ha lite myskväll med grillning, men men vi får väll stå under ett paraply eller nått...

Efter lunch idag fixade jag med lite inför helgen, jätte kul, ni får se resultat i helgen, lägger nog upp några bilder... Sen gick jag ut och pillade lite i trädgården, konstaterade att tomaterna håller på att växa ifrån mig och växa ur växthuset. Kul att jag lyckades med mitt växthus projekt iallafall. Så jag fick klippa bambnupinnar och pinda upp tomater och vinddruvor :) Så tiden sprang iväg och det blev dax att köra mot Osby...

Först körde jag till jobbet för att få min handdator fixat, sen körde jag hem till söta annan och grattade henne, bbättre sent än aldrig. Vi åt vår traditionella picknicksallad som jag köpte med mig och sen umgicks vi och pratade i ett par timmar...

Sen begav jag mig till jobbet igen för att hämta min handdator, fick en ny som kom från reperation idag. Hoppas jag blir bättre kompis med den. Har faktiskt lyckats ta två ordrar hemifrån nu ikväll som jag fått skriva förhand i butikerna... Så de e bara att hoppas att den vill hela dagen imorgon med :)
efter jobbet körde jag och handlade lite på ICA för att sen köra hem.

Nu sitter jag hemma och ska snart börja på kvällsmaten för att den ska va lagom klar när erik kommer från jobbet.
Ska grilla grishalsskivor, fritera kroketter, göra nån go sallad o bearniesås...

Sen blir de en lugn kväll i soffan, men chips (eriks önskan), lite te, tända ljus och tv. Jag ska även passa på att pyssla med lite huvudbonader med fjädrar inför lördag...

Nej,nu ska jag ut och vattna växthuset, eller innehållet i växthuset, innan det är tid för mat...

GO KVÄLL!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0