Veckan på jobbet!

En tuff men bra vecka börjar lida mot sitt slut.
Allt började i måndags kl.05.00 så klockan ringde *suck*
Jag skulle börja min dag med att köra till Dångebo, 15km ovanför Tingsryd.
Där skulle jag träffa Cilla och åka med i hennes butiker.
Ska köra hennes distrikt i sommar så det kändes bra att ha åkt med och varit i butikerna en gång innan.
Men det blev en lång dag med många timmar. 17.30 var jag hemma. Gjorde inte så mycket mer än att laga mat och ta det lugnt. Givetvis gick jag min vanliga kvällsrunda i trädgården. Får inte glöma att se efter och vattna mina växter...
Skulle lägga oss tidigt men så blev ju klart inte fallet. Det var ju Beck på Tv och där fastnade vi till 23.40...

Sen var det samma sak på tisdag upp tidigt och köra till Dångebo, sen en hel dag med butiker.
När jag slutat jobba körde jag direkt till Loshult för att sälja på sommarteatern.
Kom dock dit lite tidigt så körde till min älskade sötnöt "in the big håla Killeberg" Inte någon långvisit med mycket trevligt, älskar dig gumman min. Fick ytterligare tomatplanter av annika, beas mamma, sju tomatplanter och två physalis. Tack i massor, blev jätte glad...
Sen körde jag till Loshult och sen kom även Erik dit. Men inget roligt väder... Massor med åska och regn, ingen hydare direkt.
När vi kom hem fick vi servis... Eriks syster skulle vara själv på kvällen så hon undrade om vi ville äta med henne. Så hon körde hem till oss och förberede mat så de va klart när vi kom hem, jätte gulligt. Så det blev räkor och vitlöksbröd, en av mina favoriter, så jäkla gott...
Sen kolla på på tv och drack lite te...

Onsdagen skulle jag vara på kontoret och räknade med en lugn dag och sluta tidigt. Men ack så fel man kan ha.
Började stressa klockan 8.00 och slutade stressa 14.30 utan att änns hinna med middag.
Jag skulle göra nio stora toppskyltar och 2 A4 skyltar till en säljare och det skulle skickas vid lunch.
Kan ju lägga till att det var till en stor, viktig kund... Fösrt kraschade hela servern på jobbet och alla fick panik, månadsslut är alltid tufft. Sen när det väl kom igång kunde jag inte skriva ut mina skyltar på skrivaren. Fick inte ut de i rätt format, fick smått panik... Det hela slutade med att jag fick sätta mig och göra om alla skyltar och det var inte lätt att pussla ihop de vill jag lova. När jag väl var klar kunde jag pusta ut och chefen var mycket nöjd. Jag skrev ihop mitt veckoinfo till säljarna så de kunde följa med veckoposten sen packade jag ihop och körde hem för att få i mig något att äta.
Åt en macka och fikade när jag kom hem, sen bytade jag om och vattnade växterna innan det var dax att bege sig till Loshult. Är glad när denna vecka är över...
Men det var en extra trevlig kväll för min lilla sötnöt bea kom och hjälpte mig för att jag inte skulle stå själv.
Vi lyckades sälja en liten del, men mest snackade vi skit :) Får ju passa på. Vi kom även fram till att vi måste träffas oftare, du är bäst gumman...
När jag kom hem hade erik lagat mat och vi hade fått våra nya sängar.
Shit, säger jag bara. Det blev skit högt, jag får hoppa upp i sängen för att komma dit :)
Men oj så sköna dom var att ligga i, det bli nog bra, trots att det är högt, bäst och inte rulla ner bara...
Sen hade vi en lite myskväll framför tv:n innan vi gick och la oss. "Min stora feta kärlek" gick på tv:n så vi fastnade framför den. Sen var det sängen som kallade...

Idag blir nog en heldag på jobbet, hade tänkt sluta tidigare tack vare gårdagen, men så blir de nog inte.
Men idag är det lugnt, lagom att göra hela tiden.
Nu känns det som om min tjänst börjar rulla på, kommer in mer och mer i sysslor och får fler kontakter med bl.a. leverantörer. Hade möte med chefen och en leverantör av ställmaterial igår, det var givande och trevligt.
Så idag har jag redan haft några samtal med de företaget och mina uppgifter börjar kännas betydelsefulla.
Ikväll är det Loshult igen som gäller. Erik hinner nog inte dit så hans syster ska nog hjälpa mig ikväll...
Sen får erik ha maten klar när jag kommer hem...

Så ser min jobbvecka ut *suck*

Imorgon är jag ledig, jag ska sova tills jag vaknar självmant utan klocka...
Sen ska jag städa och tvätta lite. Sen är det trädgården som gäller. Min stora passion!!!
Hinner jag ska jag nog köra och handla lite blommor och krukor...
På kvällen är det först Loshult, sen kommer Oscar och Emelie till oss och äter och umgås.
På lördag åker vi till örebro och stannar där till söndag. Ska bli mysigt att bara vara själva och sova på hotell...

Varmen bara fortsätter, riktigt gott... Förutom när man står inne vid datorn och tittar ut...
Ska gå ut och sätta mig på lunchen och njuta...

Kommentarer
Postat av: Leonard

Hej! Jag kom vidare till final i Hanna och Martinas veckans blogg- tävling, och det vore jätteroligt om jag vann, så om du vill rösta på mig gör det här (man får rösta så många gånger man vill):



http://hannahochmartinanevergivesup.blogg.se/2009/july/utkast-nr-14.html#comment



TACK SÅ MYCKET!! :)



Leonard

2009-07-06 @ 19:03:31
URL: http://trierer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0