En lyckad helg avklarad!

Det hela började i torsdags då jag började dagen med att köra till Hässleholm för att handla. Men först körde jag och hämtade May. Sen körde vi till Netto och Maxi. Fick handlat allt vi skulle, även jordgubber*mums*...
Körde även inom jysk för att köpa ett cafébord och sen två stolar till på willys i hästveda. Nu är vår uteplats riktigt fin...
Sen körde vi hem och plockade upp maten och började förbereda. Mamma kom och hälsade på en runda och då passade vi på att tjuvstarta med att äta jordgubbar. Det var riktigt gott...
När mamma hade kört hem så började vi förbereda för dukning. Vi hade jätte trevligt när vi sprang och förberede allt :) Det blev så fint, verkligen lyckat. Vi förberedde även glas och dekoration till välkomnsdrinkarna. Vi satte ljus och flaggor på borden och blåste ballonger, allt för en lyckad fest.

Timmarna gick snabbt och det blev tid att köra igen. Jag skulle på styrelsemöte i Ekeby så vid fem körde vi från Hästveda för att lämna May i Hässleholm, sen körde jag vidare mot Ekeby... Men pratade i telefon så de gick snabbt.
Pratade först med Anna och checkade av tider och så inför midsommar och sen när vi lagt på ringde jag upp Bea...
Pratade hela vägen till Ekeby, vi har så mycket att prata om gumman:) Riktigt trevligt, du får snart komma till huet så vi kan ta en fika, eller får vi göra nått annat ihop... Så skönt att du förstår, vi ligger på samma nivå är nog rätt lika, älskar dig!!!

Det blev en lång kväll för lilla jag... Mötet var väll helt oki, men satt som sekreterare för första gången och det var full konsentration som gällde för att hinna få ner allt på datorn. Men det gick bra för att va första gången. Har bra stöd från de andra i styrelsen så det känns bra, speciellt viktoria...
Mötet var klart 22 vilket inte är så sent, men tar ju drygt 1 ½ timme hem så 23.15 var jag hemma. Det var bara att göra vid sig för att lägga sig och orka upp dagen efter...

MIDSOMMARAFTON
Ja,då var det dax för fest. Men först en massa förberedelser... Började morgonen med att stressa, lugnade sedan ner mig och kände att jag hade läget under kontroll. Vi städade av hela huset och dukningen var klar, skönt. Sen var det all maten med som tar en jäkla tid... När allt var färdigstädat och jag hade börjat förbereda tårtorna, men ett lugnande samtal från mamma (eget tårtpåhitt vilket började oroa mig) så skulle vi till eriks föräldrar och skala 10kg nypotatis*suck*... Det tog ett bra tag med alla potatis och erik körde och fixade björkris till midsommarkransar. Sedan åt vi lite lunch för att sedan köra hem och fixa de sista. Nu skrek paniken inom mig och jag var hyperstressad. Tårtorna var fortfarande det stora problemet, men jag tog tag i situationen och lyckade med två fantastiska tårtor som fick väldigt mycket beröm under kvällen, även från killsidan. Jag är stolt och riktigt nöjd (den var skit god) *ler*
Sen la vi upp maten, kokade potatisen och duschade. Precis utkommen från duschen och klänningen på så väller det in folk från dörren, då var festen igång... Han smita undan och fixa mig det sista...

Välkomnsdrinkarna blev bra och alla var samlade... Då samlade vi alla för att dela ut bordsplaceringarna och uppdrag. Alla fick ett uppdrag som de skulle utföra under kvällen, alla lyckades väldigt bra och tog de på stort allvar.
Vi flickor band vars en krans att ha under kvällen innan det blev dax för mat. Så fina blev vi.
Sen gick vi till bords och åt, skålade och var glada... Den ena skålen avlöste den andra och snapsvisorna började rulla på... Vi dansade runt flaggstången(uppdrag) och sjöng de klassiska låtarna, efter det var det någon som drog igång en lek(uppdrag), det blev killarna mot tjejerna i en staffet med ballansera ägg på sked. Vill då medela att tjejerna vann...
Efter det så hämtade jag ett paket som hade anlänt och det vandrade runt till snygga vader och kvällens längsta...
Mycket lyckad lek, i paketet fanns en mintsnaps som vi alla delade på...
Sedan blev det tårta och kaffe och mer snapsar och dricka. Vi drack aphjärna elr mora nisse, vad man nu kallar de. "Likör 34, blåbärssoppa och grädde" Den gick hem hos alla, vilket är roligt...

Sen rullade kvällen och natten på med mycket skratt och dricka. Jag är nöjd och glad över att kvällen blev så lyckad...
Tack alla som deltog och gjorde vår inflyttningsfest så minnesvärd och tack för alla underbara presenter...

Lördagen började tidigt eller slutade sent vet inte hur jag ska säga *ler*
Men uppe i tid var vi, de flesta ovanligt pigga. Sen blev den en lugn förmidda, men lite allmänt plock och slapp.
Vid ett promenerade vi som var kvar ner till pizzerian och åt, alla mycket hungriga trots en ordentlig frukost.
Sen blev det en tur till ICA innan de resterande tog bussen hem och erik och jag gick hem för att städa...
Först tog vi det lugn på soffan sen var vi rikitigt duktiga och städade av hela huset, plockade undan disk, dammsugade och torkade golv... Skönt att ha det gjort... Sen körde vi och lämnade bord och stolar som vi lånat coh tog en promenad runt sjön i det härliga vädret... Sen blev det en lugn kväll framför tv:n. Först gjorde vi varma mackor och kollade på sommarkrysset sen åt vi jordgubbar... Sen plockade vi undan och la ochh i soffan för att kolla på rocky som gick på tv:n och då tog vi även fram choklad... En väldigt gosig hemmakväll...

Ska uppdatera med bilder så fort jag får in de på datorn :)


Kommentarer
Postat av: Bea

Vi är grymt lika när det gäller vissa saker :) Älskar dej också!

2009-06-22 @ 12:33:34
URL: http://trixietrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0