Första dagen på jobbet!

Mitt nya liv har börjat... Är nu på jobbet och ska göra min första riktiga dag. Det känns faktiskt konstigt att nu ha ett riktigt jobb. Det är annorlunda mot praktiken, mer än jag trodde. Nu ska jag  jobba, käna pengar och klara mig själv. Det ska bli jätte rligt men nervöst. Känns som mycket ansvar ligger på mig nu så jag hoppas jag klarar de. Får visa vad jag går för helt enkelt. Idag blir det förhoppningsvis en ordentlig planeringsdag och genomgång med chefen.
Let´s go!!!

Helgen har varit bra. Vi var i Tyskland i fredags och fyllade på vårt lilla förråd, det blev en del handlat :) gott... Vi körde hemifrån 04.30 för att hinna hem till student. 16.30 var vi hos mamma och hann varava ner innan vi skulle gå ner till grennen, min barndomsvän och fira hennes student. Det var en mycket trevlig kväll.

Lördagen körde vi hem vid lunch då även May och Alex kom och hälsade på. Vi packade ur bilen och sedan körde vi till broby för att gå på marknad, så mysigt med marknader... Sedan åt vi lunch, sen körde vi hem och fikade. May bestämde sig snabbt för att också dricka och de beslöt sig för att stanna över natten, vilket vi är glada för.
May och jag befann oss en stund i trädgården och planterade lite sallad i växthuset. Vi gick en runda i trädgården och upptäckte ett gammalt trädgårdland mitt i gräsmattan där det stack upp rabarber. Så den grävde vi upp och fluyttade till växthusväggen.
Vill även medela min älskade anna att hallonbusken är planterad och mår bra :)
På kvällen grillade vi och hade mysigt, grillade banan med choklad till efterrätt och sedan hade vi gottebord och spelade spel. En jätte trevlig lördag, tack ni är underbara!!!

Söndagen var vi en runda hos eriks föräldrar och packade från eriks gamla rum, vi hjälpte även till en runda i trädgården. På kvällen körde vi till Perstorp för att hämta möbler till köket som vi fick av dom vi köpte huset av. Vi körde även uppom pappa och tog en snabb fika...

Så helgen har bara sprungit iväg och nu är jag på jobbet!
HA en bra start på veckan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0