Shopping dag med min sötnos!!!

Idag har Anna och jag varit i Hässleholm och shoppat :)
Dagen började med att jag tog en riktigt skön sovmorgon och sedan frukost ute, så varmt och skönt. Sen tog jag en dusch och gjorde vid mig innan anna skulle komma.
Vi började med att köra in till stan för att hitta studentpresenter. Jag var på Guldfynd och hitta vad jag ville ha. Sen var vi på Glitter och köpte ett diadem till annas syster.
Vi svalutade turen inne i stan med en lunch på Graffiti :P *mums*

Sedan körde vi till Blomsterlandet, jag skulle ha lite blommot och nån tomatplanta till mitt växthus. Det slutade med att jag handlade många blommor, så kul, har planterat i tre krukor och två väggamplar, blev skitsnyggt..
Sen köpte jag två tomatplantor och en gurkplanta som med är planterat. Men det blev inte allt, jag köpte en hallonbuske med, anna ville ha den :) hon ska ha den att plocka från när hon hälsar på. Jag sa att hon fick bli fodervärd med :)

Maxi nästa för att handla mat. Det är mycket man inser man behöver, men vi var duktiga erik och jag. Vi skrev en lapp igårkväll på vad som skulle handlas och jag höll mig till den nästan hela vägen :)
Det blev en riktig storhandling, men det är skönt att slippa småhandla så ofta...

När jag kom hem så plocka jag in varorna i kyl och frys, sen gick jag ut och planterade mina blommor och växter, förutom hallonet, vet inte riktigt var de ska stå...
Sen har jag plockat lite med tvätt och så. Ha missfärgat min första tvätt :) Sånt som händer, som tur bara handdukar. Blev en liten miss, mina knall gula handdukar har blivit nästan ljusgröna *ups*

Nu ska jag gå och laga mat, blir makaroner och köttfärssås. Sen kommer Jeppe och Milla och kollar på huset ikväll...

Tack underbara Anna för en jätte bra dag! Hoppas du hade lika trevligt som jag, tack för du finns...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0