Fredag, fredag hela dagen

Då var det fredag igen och en hel arbetsvecka har gått.
Det har varit en vecka med mycket som hänt.
Den började inte så bra och det hela blev mycket jobbigt.
Men livet går vidare och man får göra så gott man kan för att hålla humöret uppe.
Jag har jobbat hela veckan för att ha tankarna på annat, det har gått bra trots omständigheterna.
Vi är en stor släkt som alltid håller ihop och det är så otroligt skönt, speciellt när sånt här inträffar...
Jag älskar verkligen hela min tjocka släkt... Snart är det jul och då ses vi alla för att umgås och fira tillsammans. Tyvär blir det nog en gång till innan jul, men då inte så trevligt, men fint tror jag de blir...

På söndag är det första advent och vi är inte hemma i helgen utan kommer hem söndag eftermiddag så har vi förberett med att hänga upp gardiner redan. Det strök jag och hängde upp igår. Sen ställde Erik alla ljusstakar och stjärnor på plats så det bara är att tända dom på söndag :) Så myisgt...
Så igår åt vi bakad potatis med räkröra och sen hade vi lite ostbricka och givetvis blev det vin till detta.
Ikväll är vi på olika håll så vi hade lite "fredagsmys" igår...

Erik åker till en kompis i Höganäs ikväll och stannar där tills imorgon för att bege sig ut på harjakt imorgonbitt. Sen möter han upp mig vid tåget i Pertosp imorgon.
Jag ska på möte ikväll och imorgon är det scoutmöte i Kristianstad. Vi lunch tar jag tåget därifrån till Pertosp.

Sen kör vi hem till mamma och sen till våra barndomsvänner där det är den årliga traditionella julgranshuggningen. Detta har vi gjort så länge jag kan minnas så det är ett måste lördagen innan advent.
Då träffas vi tre familjer och så dricker vi glögg och äter pepparkakor. Sen traskar vi ut i skogen och letar julgranar. Detta är en lång prosedur då man måste hitta "rätt" gran. När det mörknar hoppas man att alla hittat sina granar och sen kör vi hem. Hemma byter vi om ställer granarna och promenerar ner till grannarna (den ena familjen) så äter vi och dricker gott där på kvällen och har det allmänt trevligt...

Vi sover över hos mamma i år och sen åker vi en runda och fikar hos pappa på söndag och försöker hinna med en runda på julskyltningen innan vi måste köra hem.
På söndag är det underklädesparty hos mig så då är vi ett gäng tjejer som ska träffas och umgås. Prova underkläder och snacka skit :)
Tills dess måste allt adventspynt vara på plats och städningen klar :)

En intensiv helg, men jag ser fram emot hela helgen. Ska bli så trevligt...

Så ska försöka hinna städa de mesta i eftermidda mellan jobbet och mötet...

Ha en underbar helg för de ska jag!!!

P.S. Tack älskade Bea för uppmuntran till träning. Du fattar inte vad jag saknar dig. Då även som moraliskt stöd på träningen... Ja, hade du bott närmare hade de vatt andra bullar :) D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0