Helgen i sin helhet

Ja, den har varit intensiv men trevlig...

Fredagen slutade jag jobbet vid ca.15 och körde då hem till Anna en runda för att umgås och snacka skit :) Det var länge sen! Mycket trevligt var det att få komma förbi.
Kl.17 skulle jag vara på middag med jobbet nere på hotellet i Osby. Just därför körde jag inte hem imellan...
Det var en trevlig tillställning med god mat. Det var gåsamiddag (istället för julbord), jaja men de va gott. Jag stannade och var sociel till strax innan 20 då jag tyckte det var lagom att köra hem, ta ett glas vin, titta tv och skala lite räkor... Så blev det, hemma väntade min älskling på mig med räkor och vitlöksbaguetter. Ja, jag kan äta nästan alltid!!!
Sen hade vi en mysig fredagkväll i soffan...

Lördagen började då klockan ringde 06.00. Dagen skulle bestå av möte med delar av distriktstyrelsen, den bästa halvan :) Kl.9 gick tåget till Osby som genom ett par byten skulle ta mig till Rydebäck. Erik var gullig och körde mig dit, vi skulle ses i Rydebäck senare på kvällen. Kl.10.30, ca, så hade jag kommit till Rydebäck där Viktoria och Carl stod och väntade på mig. Två stora varma kramar och sen promenad hem till Carl... Där började vi arbeta på vår verksamhetsberättelse rätt så direkt med vars en kopp kaffe. Vi var riktigt duktiga, ett riktigt team är vi. Sen åt vi lite lätt lunch med frallor och jag drack även varm nyponsoppa *mums* Sen fortsatte vi ytterligare ett par timmar. Där imellan fikade vi lite med Annika(carls fru) och barnen... Vi började känna oss färdiga och hade avrundat det hela vid 15.30. och då hade även bastun blivit varm :) Japp, vi skulle basta...
Så vi begav oss upp i bastun och duschade av oss och kröp in och öppnade en kall öl. Där inne ägnade vi ett par timmar med öl, vattenpistol varvat med dusch. Vi hade jätte mysigt och trevligt. Viktoria och jag stannade dock ytterligare 1-1½ timme efter Carl gått ut. Vi skulle egentligen inte suttit så länge men de bara blev så. Ytterligare lite öl sen var vi inne i diskusionerna på egen hand. Så trevligt att bara sitta och prata. Vi har så mycket gemensamt kom vi fram till och sånna här träffar ska vi börja prioritera :P
När vi väl behagat komma ut ur bastun så duschade vi och gjorde vid oss för att gå ner till de andra och äta. God mat och trevligt sällskap, ja så fortsatte kvällen. Efter mycket skratt så tyckte jag att det var dax att köra hem vid ca.24, dagen efter spökade :) Så vid 01 körde vi hem och så även Jens och Viktoria. Vid 02.30 kröp lill jag ner i säng och somnade gott...

Söndagen blev tuff. Kl.06.00 ringde klockan och jag var inte alls pigg på att stiga upp. Därför låg jag kvar i ca. 1 timme. Sen blev det ett tvång. Kl.8 skulle jag vara vid scoutstugan och möta upp mina scouter då vi skulle köra till Landskrona på höstrusk. Jag lyckades packa min väska och klä på mig varma kläder och befinna mig vid scoutstugan 8.15 som bestämt och vi rullade 8.40 då ala var på plats.
I Landkrona hittade vi de övriga scoutkårerna och det blev en trevlig dag vid stranden. Där hade barnen sandslottstävling och allmän lek. Vi fikade och grillade och hade prisutdelning sen körde vi hemåt.

KL.16 var jag hemma och hade lämnat över alla blöta barn till sina föräldrar.
Väl hemma slängde jag in en stek i ugnen och bytade om. Sen promenerad jag ner till Idrottshallen där Lillsyrran spelade fotbollscup. Richard (mammas gubbe, Tildas pappa) var där så jag letade upp honom sen såg vi på matcherna. Dom spelade bra, men vann inte. Mellan matcherna så umgicks jag och peppade lillsyrran och hade med lite frukt och dricka till henne... Vid 18.30 hade de spelat klart och Tilda var ombytt för att köra hem. Jag sa hejdå och promenerade hem igen. Trevligt att prata en runda med Richard och få lite stund till syrran...
Väl hemma gjorde jag maten klar, sen satt vi oss i soffan och åt. Tittade lite på tv innan vi båda somnade i soffan. Jag hade nog sovit från och till i 2 timmar när jag gick in och la mig vid 22.30 för jag kom inte ihåg vilka program jag sett :)

Så helgen har varit trevlig och intensiv!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0