Lördag...

Idag är det lördag och vädret är helt underbart.
Kan man ha en bättre start på helgen som kommer?
Ingen klocka hade vi ställt idag, men vi vaknade ändå omkring 8.
8.30 klev jag upp då erik redan varit uppe ett tag.

Morgonen blev lugn och vi satt en stund framför tv:n.
Erik körde sedan för att hjälpa till med sin systers hus.
Jag satt mig en stund framför tv:n och åt frukost innan jag orkade ta tag i dagen.

Sen började min adventsstädning. Tvättmaskinen går för fullt och disken är upplockad.
Alla fönster är putsade både på in och utsidan redo för julgardiner och adventsstakar och stjärnor.
Jag har baar vardagsrummet kvar sen är de klart.
Gardinerna är uppackade från sina förpackningar och vädras på altanen.
Jag känner mig riktigt duktig idag faktiskt. Vi dammsugade igår så de får vänta tills nästa vecka.
Imorgon ska jag sy upp alla julgardiner som är 30cm för långa...
Efter fönsterputsningen är klar blir det att damma.

I eftermiddag ska vi till svärföräldrarna och äta gåsmiddag.
Sen kör Eriks bror oss till Hässleholm till Fie och Carl där vi ska ha lite förfest innan det blir utgång. Utgången ikväll leder nog till Kristianstad. Såklart kommer även May och Alex :) wihooo...
På med partyhumöret för nu är de fest :)

Nej, nu ska jag fortsätta min adventsstädning!

See you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0