Min helg

Jag har haft en mysig helg och hunnit med mycke.
Men tiden går ju bara för snabbt.

I fredags körde jag direkt från jobbet till
svärföräldrarna där en halv gris låg och väntade
på att bli packad i påsar. Oj, med kött :) Gott :P
Sen körde vi hem för att laga middag och städa
undan lite innan trevligt besök väntade.
Jag gjorde hemmalagad pizza *mums*
Emelie och jag stod och pratade i köket medans
pizzan förberedes för ugnen medans pojkarna spelade
wii och drack öl.
Sen åt vi och kollade på IDOL, en trevlig kväll hade vi.
Även Emelie och jag hann med en runda på wii:et :)

I lördags gick vi upp och åt frukost i lugn och ro.
Erik körde och hjälpte sin syster med huset och jag tog tag i adventstädning.
Jag var så duktig och stolt över mig själv.
JAg började att tvätta och tömma diskmaskinen och allmänt småplock.
Sen tog jag mig i kragen och började putsa fönster. Jag putsade alla fönster både på in och utsidan så att julgardinerna kan hängas upp nästa helg och stråla.
Nu är det bara lite dammning kvar sen så närmar det sig advent :)
Erik kom hem vid 15 då vi duschade och gjorde vid oss för att sedan åka hem till svärföräldrarna på gåsmiddag.
Vid 16 körde vi dit och umgicks lite innan middagen som var vid 18. Där var även bekanta till familjen, trevligt.
Sen körde Eriks bror oss till stan hem till Carl och Fie där vi hade lite förfest. Spelade kort och umgicks, mycket trevligt :) Sen tog vi tåget till Kristianstad och gick till nån bar och drack lite gott. Sen var helt plötsligt kl.01.30 så de mesta stängde strax. Vi gick en runda och stannade sedan och åt  vars en varm macka på subway *mums*
Sen var kl.02.30 och vi körde hemåt, först till Finja. Så 03.30 la jag mig is ängen trött och somnade gott...

Söndagen skulle vänner till familjen vara på fika vid 11. Vi brukar alltid vakna utan att ställa klockan så jag tänkte städa lite innan vi fick besök. 10.30 vakna Erik med ett ryck och skrev "dom kommer snart". Så det var bara att kliva upp hoppa i kläder, plocka undan, ta upp kakor och sen lagom färdiga knackar det på dörren *pust*
Sen fikade vi och sen åkte jag med svärmor till Hässleholm på lite julmarknad. Så mysigt att bara gå och titta. Ja, det blir ju lite handlat med förstås :) Jag kom på att jag inte ätit mer än kakor till frukost så det blev en viltburgare *mums* Detta ska införskaffas vid nästa besök i gårdsbutiken.
Mesta dels blev det inhandling av goda ostar, korv och bröd.

Sen åkte vi hem! Erik och jag planterad lite blommor jag fått och sen körde vi till svärmor för att jag skulle sy upp mina julgardiner. Vi åt även kvällsmat där innan vi körde hem och la oss på soffan, drack lite te och spelade lite wii. En riktig myskväll...

En händelserik och mysig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0