Morfar du saknas mig

Slutet gick fort men nu är de förbi.
Det känns overkligt att du inte längre finns!
Men nu har du fått frid från din smärta och du fick lugnt somna in.
Jag älskar dig morfar och kommer så alltid att göra.
Minnena av dig är många och starka.
Du har funnits vid min sida under hela min uppväxt,
bara ett språng över vägen så fanns du där.
Det har alltid varit en frihet att få komma över till dig och din underbara trädgård.
Du var en höjdare på de morfar, jag vet precis varifrån mina gröna fingrar kommit och mitt stora intresse för natur. De kan jag tacka dig för morfar, du var bäst.
Jag kommer att kämpa med min trädgård och växthus varje vår och sommar. Varje stund i trädgården kommer jag tänka på dig och minnas dina goda råd.

Du din spralliga gubbe, varför skulle de gå så här.
Du lämnar oss alldeles för tidigt, men med starka fina minnen!
Berättelserna om dig kommer bara spridas med ett léende.
Du var fantastisk!

Det är svårt att förstå att du som var så pigg och glad skulle få ett slut som detta.
Alla dina projekt du har hållt på med. Du har aldrig kunnat sitta still och alltid haft någon ny boll i luften.
Du var alltid glad och spred glädje omkring dig. Alltid hjälp andra människor som haft de svårt.

Minnena är många liksom tårarna. Jag hade kunnat skrivit en hel uppsats om dig.
Morfar du var min stora förebild. Jag har alltid berättat om vilken fantastisk morfar jag har och hur duktig, pigg och glad han är. Jag ska bli som min morfar, de har jag alltid sagt.
Att det skulle sluta så här kunde vi aldrig ana.

För ca. 4v. sen åkte du till sjukhuset och sen har allt gått så fort.
Så fort att vi inte hunnit förstå, inte viljat förstå.
I onsdag så åkte jag med mamma in för att hälsa på dig. Det kändes tungt men rätt.
Jag visste inte då att det var slutet men att träffa dig då va svårt, men otroligt skönt.
Du hann aldrig se hur vi bodde men jag tog med mig bilder på huset och trädgården så du ändå skulle ha sätt de. Du tittade på bilderna och log, det känns bra. Du fick då veta hur jag fått de och att de blivit bra. Med en trädgård jag kan pyssla i och njuta av.
Jag fick säga hejdå till dig och du kramade länge och hårt min hand.

Jag älskar dig morfar och du finns alltid på en speciell plats i mitt hjärta.
Du saknas mig och det gör ont!
Men nu hoppas jag att du har de bra och att du kan se ner på oss med ett léende.
Minnas oss som vi minns dig.
Vila i frid morfar!!!


Kommentarer
Postat av: moster linda

hej min lilla sandra

va fint du skrev man blir både glad och ledsen men

man ser att du verkligen är en underbar och omtänksam person du är.



kramar Linda

2009-11-24 @ 19:52:33
Postat av: bror andre

de var väldigt vakert skrevet...

De både gör en glad o ger fina minnen, men tårarna dom kommer.. finns alltid här för dig älskade syster.. behöver du prata någon gång så ring... puss på dig

2009-11-24 @ 20:13:35
Postat av: Hans

Mycket fint Sandra



Kram Hans

2009-11-27 @ 09:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0