Tjänsteresan

Mitt lilla äventyr började i onsdags kl.07.00 då det var dax att ge sig av mot Berlin.
Dit åkte jag på tjänsteresa med chfen och inköpschefen(chefens fru).
Tankarna kring detta var stora, jag var mycket tveksam över att klara av denna resa.
Men jag åkte och det började bra,jag var fortfarande nervös men det började släppa så smått efter hand som resan fortsatte.

Väl nere i Tyskland stannade vi i Rostock för att shoppa lite,då det även började komma lite snö. Mysigt tyckte jag :) Vi handlade bl.a dricka :P Vad annars i tyskland... Jo,jag hittade även en del julklappar. När vi skulle bege oss från köpcentret så var där 1-1½ dm snö och det var riktigt blött att gå i. Där plaskade jag med min gympaskor och blev genomblöt. Så det var bara att bege sig in i en skoaffär för att hitta ett par strumpor och skor :)
Jag hittade ett par stövleter med foder i. Så sköna och det bästa, dom höll det blöta ute...

Vägen till Berlin var snöig så vi fick ta det lugnt, jag passade på att ta en liten lur.
Sen checkade vi in på hotellet och bytade om lite innan det var dax för middag. Nu började presentationen och samtal med alla möjliga människor från alla möjliga länder. Det var ett internationellt möte hos en av våra leverantörer. De skulle ha visning av nästkommande produkter och kollektioner, spännande.
Där var 23 länder representerade och vi hade jätte trevligt. Vad var jag så nervös för??? Ja,de kan man fråga sig, de här gick ju bra. Stolt över att jag använde min engelska så mycke som jag gjorde och tog för mig. För de mesta umgicks vi med skandinavium när vi åt och så. Finland, Norge, Danmark, Sverige, det var vårt gäng som höll stämningen på topp. Jag som älskar norska och tycker det är det mysigaste språket som fins! Vilken tur jag hade som fick en nordman till bordet :)

Onsdag kväll var det buffé och vin och trevligt sällskap.

Torsdagen började med frukost och kl.09.00 gick bussen som ksulle ta oss till våra leverantörers kontor. Det var jätte stort. Där fick vi lite föreläsning och genomgång av alla olika vinklar. Många intressanta produkter vill jag säga. Verkligen stort att få vara med om detta. Trevligt att få ett ansikte av alla dessa människor på företaget som man bara hört talas om.
Eftermiddagen bestod av en guidad tur i Berlin och det var jätte mysigt.
Sen buss tillbaka till hotellet där det var dax att göra vid sig för kvällen. Fick en paus på en timme då vi passade på att vila. Sen ner i baren för att sen åka bussen till ett uteställe mitt i Berlin där vi skulle äta. Vilket ställe, helt fantastiskt. Mitt i BErlin mellan KaDeVe och den sprängda kyrkan (?Alexanderplatze?) befann vi oss. Uppe i en skybar där vi såg hela Berlin, det var så häftigt och mysigt. Där blev det en massa dricka och underbart sällskap... Så trevliga och goa människor, det hade jag inte väntat mig, men det var en positiv överraskning...
Där befann vi oss hela natten och dricka blev det gott om, vi åt även en enklare buffé.
Sen hämtade bussen oss och tog oss till hotellet. Lilla jag somnade på bussen men kvicknade till igen strax innan hotellet och sen blev det baren. Där vi befann oss en stund, sist kvar var såklart jag och norrmannen, danskarna och övriga sverige gick bara en liten stund innan. Jag säger bara Vilken Kväll/Natt.

Fredag morgon var lite segare men jag kom upp och in i duschen. Sen var det frukost, den blev inte så stor :P Sen körde vi till leverantörernas lager där vi skulle få se nästa års produkter och nyheter. Det var jätte spännande och där var så mycke fint som jag hoppas vi kan ta del av. Jag hoppas få lite mer del av dessa avdelningarna på vårt företag efter denna resan.
Vi körde hem mot Sverige då de andra åt lunch innan de lämnade.
Vi stannade och tankade innan vi lämnade Berlin, då passade  jag på att köpa en baguette *mums* sen körde vi mot färjan där vi åt en ordentlig middag. Oj vad gott det var. Sen handlade vi lite öl.
Väl hemma i Sverige var det mörkt och lite regnigt. Men skönt att vara på hemmaplan igen, trots en bra resa.
Väl hemma hade min underbara älskling lagat min favorit mat, trots jag beställt räkor :) Han hade stått och stekt grönpepprad kalvbiff och kroketter och sås. Så vi hann ha en liten myskväll innan sängen kallade...

Jag är glad att jag åkte på tjänsteresan tack alla som puchade och stöttade!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0