Helgen i Växjö

Denna helgen har vi spenderat i Växjö.
Det har varit förbundsmöte med scoutingen.
Det har varit en trevlig helg med mycke koncentration.
Allt började i fredags då vi (erik & jag) körde upp till Växjö för att checka in på vårt hotellrum.
Innan vi kom iväg så åt vi i Osby och jag köpte en jäkla massa clementiner och godis som jag delade ut till Skåne scouter i helgen. Vi i Skåne håller ihop... Två ICA påsar clementiner och tre lösgodispåsar med godis.
Detta brukar inte vara mitt jobb utan det brukar vår kära ordförande fixa. Men han kunde dock inte delta p.g.a att hans son döptes. Det var tomt, men jag lyckades hålla stämningen rätt bra.
Inte heller Vitoria som är mitt andra stöd kunde vara med. Men de fanns som backup på telefon så allt gick bra...

I fredags väl på hotellrummet så satt vi igång tv:n och kolla på film och åt godis. Eller jag kolla på film, erik somna efter ca. 20min...
Sen ringde klockan tidigt i lördags, klockan 7 begav jag mig in i duschen och sen var det dax för frukost. Sen bar det av till skolan där hela FM hölls. Där var det först lite genomgång och sen gick vi runt och la våra åsikter och pratade i olika grupper för att komma fram till rätta beslut.
På eftermiddagen hann vi även nerom till stan en runda och vila en stund innan det var dax för festkväll med middag. Efter middagen gick vi fackeltåg till ett annat ställe där det var efterrätt. Mums tänkte jag, men ack så fel jag hade. Ostkaka! Inte riktigt min favorit kom jag fram till...
Sen var det lite olika aktiviteter. Jag och redten av tjejerna från Skåne spelade melodikrysset innan vi gick hem till hotellt. Kolla lite på film innan jag somnade, vilket gick rätt snabbt...

I söndags ringde klockan igen och det var dax för frukost. Sen var det bara att packa för att checka ut.
Sen bestod dagen av förhandlingar. Det gick bra och det åts gott om clementiner och godis på Skånes kant...
Efter många timmars förhandling så avslutades helgen och vi körde hem.

Hem ljuva hem!!!

Vi lagade lite middag, kollade på tv och sen läste jag lite innan jag var så trött jag inte kom ihåg vad jag läste. Då släcktes lampan och jag somna gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0