Helgen som gått

Det hela började i fredags då jag gick från jobbet vid cirka halv fyra.
Jag körde direkt hem för att plocka undan och laga mat för kvällen.
Som jag skrev i fredags så skulle min underbara barndomsvänner komma på besök.
Maten blev som jag planerade innan och det blev jätte lyckat.
Erik var hemma i tid så vi hann städa av och göra fint.
Precis innan det knacka på dörren så hade jag tänt ljus och gjort det mysigt.
Vi förberede det sista på maten och sedan satt vi oss och åt förrätt (toast och skaldjursröra)som jag fixat när jag kom hem. Mums så gott det blev. Sen åt vi den varma smörgåstårtan med köttfärsröra och även den blev lyckad.
Det var jätte trevligt! Det var längesen jag skrattat så mycket under en kväll. Verkligen jätte skoj, gamla minnen och massa skitsnack, precis som vanligt...
Sen förflyttade vi oss till tv:n för att kolla på IDOL och efter en stund blev det kaffe och glass och sen lite snacks...
Så såg fredagkvällen ut!!!

I lördags åkte vi till Eriks systers hus och fortsatte renoveringen/bygget där. Vi var där fram tills eftermiddagen och sen åkte vi hem. Väl hemma så hjälpte jag Erik lite med ved och sen på kvällen åt vi räkor och vitlöksbaguetter. Det är så mysigt att sitta och skala räkor och dricka vin...
Så det blev en mysig hemma kväll...

I söndags så körde erik med ved på förmiddagen och jag höststädade trädgården. Vilket underbart väder det var. Knappt så man ville städa bort krukor och utemöbler. En helt perfekt höstdag att spendera i trädgården. Jag tömde alla krukor och plockade in dom för vintern. Sen satte jag in utemöblerna. Plockade även in av de sista tomaterna från växthuset och två majs fick jag emd in. Så nu är vår trädgård iallafall redo för vintern. LÄngtar bara tills det blir jultider så den kan piffas upp lite igen...

Sen åkte vi hem vi hem till mamma för att äta middag. Det blev en trevlig eftermidda med riktigt god mat. Skönt att bara åka hem till mamma och få hennes underbara mat framdukad och bara sitta och prata.
Vi åkte hem vid sex tiden och åkte en snabb runda inom eriks mormor och morfar för att koppla in en skrivare.
Kom även fram till att jag ska fortsätta komma upp till eriks morfar innan jag kör till jobbet för att sätta på hans stödstrumpor så det började igen idag. Kul att man kan hjälpa till...
Sen plockade vi undan lite på kvällen och sen satt vi oss och åt lite kvällsfika och titta på tv för att sen krypa ner under täcket.

Det var den helgen de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0