Längtar....

Just nu längtar jag jätte mycket till jul.
Jag älskar stämningen och allt ljus.
Visst är dagarna fina just nu men man är trött, omotiverad och allmänt deppig.
Jag behöver få vara ledig, då menar jag ledig mer än lördag och söndag.
När det är julhelg och julledigt så kan man bara njuta av ledighet, stäming och längtan.
Det värsta är att det försvinner så fort, men så är det med allt.
Jag har redan köpt minst hälften av alla julklappar :) Älskar att handla presenter.
Den senaste köpte jag faktiskt igår, mmm så är de...
Om sju veckor får jag julpynta hela vårt hus, storstäda med stämningsfull julmusik i bakgrunden, stryka och hänga upp gardiner och tända alla ljusstakar och stjärnor.
Sen går det snabbt tills man får slå in julklappar och pynta granen.
Nu är det bara 69 dagar, 7 timmar, 45 minuter kvar till julafton.
Det känns länge men jag lovar det kommer gå fort...
De flesta helgerna känns redan inbokade, vissa längtar man mer till och vissa mindre...

Längtan är stor!!!

Kommentarer
Postat av: moster

jag håller med dig om att julen är härlig. roligt att julpynt och träffa släkten och bara va kramizar linda

2009-10-15 @ 16:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0