*mums*

Som vanligt när jag kör till jobbet så glömer jag alltid något.
Idag var det tyvär maten, lite trist.
Min goda potatismos och ugnstekt falukorv som jag gjorde igår.
Jaja, den får väll klara sig tills imorgon.
Så nu på lunchen fick jag bege mig till Statiol för att köpa något att äta.
Det blev inget annat än en smörgåsbakelse med räkor och skinka.
Mums, ja de tänkte jag med. Men sitter och äter den nu och är inte alls sugen. Har inte alls den aptiten som jag brukar. Så har de varit hela veckan. Men men det kanske är bra för figuren :P
Nu ska jag fortsätta smaska i mig bit för bit. Sparar resten till fikan vid halv tre.

Jobbet flyter på i samma takt och ton som vanligt. Vissa stunder rullar tiden på andra gånger känns det som den står still.

Igår kom min bror till oss och som vanligt på tisdagar när han är de lagar vi mat, umgås och tittar på tv. En vanlig kväll fast med extra sällskap. Lika trevligt som alltid när bror min kommer på besök.

Ikväll är det dax att sätta sig på cykeln igen för att trampa ner till scoutstugan för att se om där finns några vilda barn som behöver springa av sig. Ska bara komma på något kul vi kan hitta på.
Tyvär är det elviskväll samtidigt och det som jag skulle gå på, jaja sånt händer. Men erik ska dit så får jag åka ner till scouterna.

Sen blir det hem, slänga sig i soffan med en varm tor kopp te och något lätt att äta och så ska jag slå på tv:n och kolla på "Bonde söker fru" Sen somnar jag väll som vanligt på soffan vid ca.21.30 och pallrar mig därefter in i sängen. Där sover jag sen gott och drömmer många söta drömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0