About the weekend

Då var det måndag igen och helgen är avklarad. Synd bara att tiden går så fort...
I lördags när syster och jag ätit frukost tog vi oss en lite promenad innan vi körde hem till mamma.
När vi kom till mamma var dom nere hos morfar och fikade, han fyllde ju år...
De skulle vidare sen så därför var de nere på en snabbfika, så jag passade med på att hugga in på
kakfatet... Sen följde jag med mamma och dom hem en snabb runda innan dom skulle köra för att prata lite.
Sen gick jag ner till morfar igen. Satt och hade en pratstund med min älskade morfar och Bergit, jätte mysigt. Så kul att se hur morfar uppskattar när man kommer...
Efter en stund kom min moster och en kusin till mig, så hann prata med dom lite innan det var dax för mig att köra hem...

Sen var det en snabb runda hem för att byta om och sen ut i bilen igen för att köra till Finja...
Skulle hem till våra älskade vänner för att plocka majs och äta gott...
Det blev verkligen en lyckad kväll. Först körde vi och plockade upp may och alex och sen körde vi och plockade majs, riktigt kul faktiskt.
Sen körde vi hem till may och alex igen för att umgås. Satt och pratade en stund innan vi började på maten...
Sen blev det tacos, mumsigt värre :) och givetsvis kokade nyskördade majs, smaskens.
Sen hade vi det bara trevligt, pratade, spelade sällskapsspel och fikade...

Det var min/vår lördag!!!

Igår var det söndag och då gick det mesta av dagen åt till att hjälpa eriks syster med hennes hus.
Men det var ju så underbart fint väder så det gick alldeles utmärkt att vara utomhus...
Annars gjorde vi inte mycket mer. Åt middag hos eriks föräldrar och sen körde vi hem och hade lite hemmakväll framför tv:n innan sängen kallade...
Kort men intensiv söndag!!!

Sen var helgen slut bara sådär...
Nu är de måndag, ny vecka och nya tag...
Sitter nu på jobbet och mår inte helt hundra.
Lite seg och hängig idag, nått skit i kroppen.
Annars är jag ovanligt glad för att vara en måndag!!!
Vi får väll se vart dagen bär!!!


Kommentarer
Postat av: Trice

Hej Snäckan!!

Det är oki med mig. Hur är det sj?

Antar att du är lite pirrig för idag :P

Puss

2009-09-21 @ 11:17:42
URL: http://trixietrice.blogg.se/
Postat av: Syster-Yster

Tack själv! Jo, jag mistänkte det, det var lixom för bra för att vara sant! =/ Synd, för annars hade det varit helt perfelt!

Och nej, jag har studiedag! =) Puss o kram.

2009-09-21 @ 15:20:21
URL: http://hallonblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0