Helgen!!!

Helgen har varit underbar...
I lördags tog vi det först lugnt och fixade lite hemma.
Sen kom Oscar och klippte erik med sin trimmer, det blev faktiskt bra.
Det var av stort behöv, ett krav för att få åka på fest på kvällen :)
Sen åt vi lunch och gjorde oss i ordning för att åka hem till mamma.
Väl hemma hos mamma umgicks vi lite och fixade de sista innan taxin kom.
Taxin skulle ta oss till V.Torup där det var fest på gång.

Min moster fyllde 50, hennes man 50 och min kusin 25, så det var stort 125 års kalas :)
Det var en jätte trevlig kväll med massa sång, dans och glada miner.
Jag älskar att umgås med min stora underbara släkt...
Att få umgås och träffa alla betyder mycke för mig.

Under kvällen så höll min kära morfar ett fint litet tal.
Jag tycker det är så rörande att lyssna på honom, men jag blir ändå så glad.
Morfar fyller 79 år om några veckor och är inte längre så pigg som han var en gång.
Men för att va så gamal är han verkligen en krutmorfar :)
Jag står min morfar väldigt nära och en av orsakerna till de tror jag är för att jag har växt upp med att ha honom nära alltid. Morfar har alltid bott i huset mitt emot oss, där bodde även mormor när jag var yngre.
Jag har alltid sprungit hos morfar och hjälpt till och lekt med djuren.
Jag har många fina minnen med morfar och de stunder jag befunnit mig på andra sidan grusvägen :)

Just därför känns det nog lite extra när jag träffar morfar och får lyssna när han pratar.
Han hoppades få uppleva en fjärde generation innan den första av fyra försvann.
Jag hoppas med hela mitt hjärta att morfars dröm ska uppfyllas.
Min krutmorfar är börjar med få krämpor som vilken annan gamling som helst men än håller gubben igång med de han orkar som har med hus och trädgård att göra och de glädjer mig.

En sak vet jag och det är att mina gröna fingrar har jag fått av morfar!!!

Under kvällen fick jag även mycket tid att prata med min ena kusin, min äldsta kusin som jag varit mycke med när jag var yngre :)

Min moster fick en pärm med släktforskning och det var kul, den ägna jag och min kusin en stund åt för att se var ifrån vi kommer :) Spännande!!!

01.00 kom taxin och hämtade oss för att ta oss hem till mamma!!!


Igår,söndag, körde vi från mamma vid ca.11 och stannade på MAXI för att veckohandla innan vi begav oss hem.
Väl hemma kom Oscar med ett hemmabiosystem som vi tydligen skulle ha, jaja så är de :)
Sen körde vi till Eriks föräldrar (som är på semester) där vi målade på eriks nya traktor....
Sen körde vi hem för att ta ett ryck i trädgården :) Me like
Vi skulle dock hunnit mer än vi gjorde, men tiden bara försvann.
Det var en underbar kväll igår och vi bara njöt av att vara ute.
Erik klippte vår häck som var lite vildvuxen och det tog en bra stund, medans han gjorde de så rensade jag ut ur växthuset som jag trodde var ett lite projekt. Men oj så fel man kan ha...
Jag rensade ut allt från tomatplantorna som inte bar tomater som skulle hinna mogna.
Hade jag vetat resultatet skulle jag tagit en före och efter bild. Men jag trodde inte de skulle bli så bra :)
Där va så tätt vuxet att tomaterna som fanns inte hade möjlighet att mogna och få solljus. Sen tog även blad och blommor och småtomater den mesta näringen.
Men nu är där rensat och oj med tomater jag har. Hoppas dom hinner mogna innan frosten tar dom :)
Så i två timmar pysslade vi med detta, så gräsmattan fick vänta :)
Kl.20.00 kom vi på att de nog var dax att starta grillen och få lite mat i oss...
Sen åt vi och satt framför tv:n. Efter maten gjorde vi oss lite te och tog de lugnt innnan vi gick och la oss...

En lugn men intensiv helg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0