Saknad

Igår var jag och hälsade på dig, där du ligger så fridfullt.
Jag trodde de skulle va lättare än de va.
Jag hade bestämt allt jag skulle prata med dig om och berätta.
Erik var med som vanligt när jag hälsar på dig :) mitt stöd som står i bakgrunden...
Jag saknar dig, mer än jag vill insé.
Kom bara innanför grinadarna på kyrkogården innan de brast.
Men det är bra att gråta. Men de tog nog 10 min innan jag kunde börja prata då jag bara satt och rörde vid blommorna som står där så fint och fridfullt.
Sen var det så skönt att få berätta allt för dig som du missar.
Jag skanar dig och önskar att du funnits här uppe hos oss.
Vill att du ska se hur vuxna vi har blivit. Fattar inte att de är 5 år sen, 5 år.
Veckan efter min föselsedag!!!
De kunde inte Erik heller första, han saknar dig med. Erik och jag hade vatt tillsammans i 9 månader när du lämnade oss hastigt och somnade in.
Skingeröds egna lilla skojare, de var du.
Första gången du träffade Erik var jag nervös. Du sa precis vad du tänkte :)
Du var speciellt...
Mycke riktigt, du fråga om du skulle viga oss i ladan :) De hann du tyvär inte.
Men jag vet att du kommer vara med den dagen de är relevant.
Du finns där alltid.
Önskar du sett vårt hus, det är fint... Du får hälsa på, lova de...
Vi är vuxna nu allihopa, tiden går fort.
Lovar att jag ska hälsa på oftare. Varje gång det sker nått speciellt lovar jag komma och berätta de.
Kände därför att jag var tvungen att komma nu när vi flyttat och allt...

När jag satt på marken ovan dig och lät tårarna falla ner till dig så försvann både tid och rum.
Vet inte hur länge vi va hos dig, men de kändes så bra.
Satt och höll på blommorna och stenen, kändes som jag höll din hand.
Innan vi gick pussa jag mina fingrar och la mot din sten för att riktigt säga hejdå...

Du är verkligen älskad, din plats är så fin.
Vi vet alla att du tycker tårarna vi sänder är onödiga,
att vi ska glädjas åt de vi har nu. Du finns hos oss!

Saknar dig!!!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Var det verkligen fem år sen? =), du har iaf rätt i att han sa vad han tyckte och tänkte! Men han hade förmodligen inte velat viga er ute i ladan, om han inte gillat Erik. Eller hur? Puss o kram! Jag längtar till nästa helg! =)

2009-09-07 @ 19:14:42
URL: http://hallonblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0