Ta vara på tiden, den kommer aldrig tillbaka

Då var snart denna dagen med slut. Denna vecka har gott relativt fort även på jobbet, jag har liksom haft saker att göra...
Igår när jag kom hem laga jag middag, städade och vattna i växthuset. När vi hade ätit så fortsatte vi att städa och började laga mat igen :) Förberedda allt för idag.
Ikväll får vi besök och de kommer ca.30min efter det att jag kommit hem. Det innebär att det finns ingen chans att jag ska hinna laga middag på den tiden. Så vi ska bjuda på bakad potatis och så förberedde vi rörorna igår, en räk och en kycklingröra... Ska bara hälla i räkor och kyckling idag som ligger färdigt i kylen...
Så igår var vi riktigt flitiga :)
Men när allt var klart gick vi raka vägen in i sängen med vars en bok och somnade rätt så snabbt...

Annars är livet rellativt lugnt för tillfället, händer inget spännande.
Har kommit fram till att livet blir rätt tråkigt när man jobbar heltid.
Man jobbar, lagar mat, städar, tittar på tv och sover...
Vilket spännande liv!!!

Det som kan slå mig ibland är hur snabbt tiden egentligen går,
den går verkligen hela tiden och går inte att stoppa.
Därför är det så viktigt att ta vara på varje stund.
Men hur lätt är de när man inte har tid, mitt stora problem just nu.
Man vill så mycke men hinner så lite...
Varje dag vill jag få gjort något meningsfullt, men hur lätt är de?

Vissa dagar står jag framför spegeln och bara tittar.
Jaha, tänker jag. Nu står jag här i MITT hus, i MITT badrum, framför MIN spegel.
Du är vuxen nu Sandra, du har ett eget liv att ta ansvar för...
Jag blir nästan tårögd.

Alla säger "Nu börjar livet"
Men jag tänker " Herregud en fjärdedel är redan förbrukad"

Jag vet inte men jag hade nog kunnat fördjupa mig hur långt som helst om detta med tid och rum.
Det får jag gör när jag har mer tid, som sagt mer tid :)

Jag lovar skriva mer om detta en gång!!!

Men som sagt ta vara på tiden och njut av stunden du lever i just NU, den kommer aldrig tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0