Till Mamma

TACK MAMMA!!

Tack för alla sagor du har läst
Och alla barnvisor du har sjungit.
Jag kommer fortfarande ihåg dem!
Tack för du drog mig på kälke
varje vinter.
Tack för alla kottar och pinnar jag fick ta hem.
Tack för att du har lärt mig leva.

Tack för ditt goda råd; ”Försök göra ditt bästa.
Men om inte ens det går, så hitta på något
Annat i stället.” Det har besparat mig
Mycket bekymmer.
Tack för att jag aldrig har behövt höra dig säga;
” Vad var det jag sa! ”

Tack för att du finns.
Du tränger dig inte på, lägger dig inte i.
Du bara finns där.
Du finns till hands för att ge goda råd i allt jag
frågar om ; hosta, böcker, envisa fläckar,
recept, julklappar och inredningstips.
Så fort jag behöver dig finns du alltid

Där, utan dröjsmål.
Mot din axel får man gråta ut.
Dig kan man anförtro allt.
Med dig kan man skratta.
Din kärlek är förutsättningslös.
Den bara finns där. Alltid

Mamma är en person som hör allt,
också gråten som du försöker
kväva i kudden.
När sorgen blir övermäktig då
ringer man mamma!
För mamma kan torka tårar per
telefon.

Att vara förälskad är visserligen
underbart, men ibland är
en kopp kaffe vid köksbordet
tillsammans med mamma
det man behöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0