2010

Jaha,då var det ett nytt år och allt vad de nu innebär.
2010 är här och vi får väll se vad de har att visa oss.


Vårt nyårsfirande var jätte trevligt.
En lugn, rolig och minnesvärd fest som vi hade hemma.
Maten blev lyckad men oj vad vi fick över.
Bättre de och det mesta gick att frysa.
Jag uppdaterar er med bilder när jag fått tid att lägga in dom i datorn...
Guld & Silver temat gick hem och alla partyartiklar användes med ett léende.
24.00 firade vi in de nya året med champange och ufo-ballonger.
Raketerna fick grannarn stå för och de fick lika bra de...
Sen spelade vi kort och umgicks i lugnan ro fram tills 03.00.
Tack alla som gjorde vår nyårsfest minnesvärd...

Nyårsdag var en lugn dag då vi städade och tog de lugn.
Alex och May sov över och Sanna så vi hjälptes åt att plocka undan de värsta,
åt en ordentlig frukost och sen spelade vi wii fram tills kl. var ca.15 då de åkte hem.
Erik och jag vilade, sen körde vi en runda i skogen och tog sedan en uppfriskande promenad.
På kvällen kom Oscar och Emelie med Pizza :)

Lördagen blev det skridsko-åkning och fiske med Oscar och Emelie...
Vi körde till Björkeberga där Oscars föräldrar bor och utgick därifrån.
Det var underbart väder, kallt men fint.
-12 och solen sken...
Det var flera år sen jag stod på skridskor och de märktes.
Jag kände mig som bami medans emelie flög omkring som en svan.
Men jag fick upp lite balans och ramlade inte en ända gång...
Efter några turer på isen och kalla fötter så satte vi oss på vars en pall och pimplade (tror de heter så) meningen napp på hela dagen. Men de va en mysig utflykt...
Det hela avslutades med fika och varm chokladmjölk som Oscars mamma stod för.
Sen körde vi hem och stannade till hos Eriks föräldrar för att mata deras djur då de var iväg.
Sen vilade vi på soffan och duschade innan Oscar och Emelie kom för att hjälpa oss med att äta upp överbliven tacos från nyår. Det var gott och trevligt, blev även en hel del god dricka... Sen blev de Harry Potter på tv och lite wii... Mario går varm där hemma om kvällarna :)

Söndagen var lugn. Vi körde och hälsade på Eriks morfar på sjukhuset.
Han har brytit benet så vi körde till Kristianstad och prata lite med honom.
Efter de körde vi hem till pappa i Perstorp och firade han då det var hans födelsedag.
Vi åt middag och umgicks och titta på film.
När vi kom hem på kvällen så blev de te och mario :)
Svårt att vända dygnet rätt efter lång ledighet...

Idag är det en vanlig jobbdag *suck*
200 blir ändringarnas år så är de...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0